Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stridshöns  (läst 2270 gånger)

Krakel

  • Gäst
stridshöns
« skrivet: 26 mar-07 kl 13:28 »
Hej,

Är det någon som känner till något om sk stridshöns? Jag fick tipset av en kompis att de var lugnare än vanliga höns, kul och värper bra (han sa att de liknade små strutsar...).

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:stridshöns
« Svar #1 skrivet: 26 mar-07 kl 17:14 »
Har velat ha sånna förut men det var tydligen svårt med befruktningen..?
Jo, dom är lugna för dom är så långsamma!!

Men det finns iallafall två sorter. Indiska och engelska..men jag tror det är dom indiska du tänker på!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Krakel

  • Gäst
Re:stridshöns
« Svar #2 skrivet: 26 mar-07 kl 17:28 »
De låter ju spännande. Men jag får inte ihop att stridshöns är lugnare än vanliga höns...

Någon som vet var man köper dem i Skåne?

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:stridshöns
« Svar #3 skrivet: 26 mar-07 kl 17:48 »
Jo..dom är som bulldozers..dom indiska alltså. Dom engelska är lånfbenta och helt annan sort..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

duvan

  • Inlägg: 102
    • -
    • Enebacka
Re:stridshöns
« Svar #4 skrivet: 26 mar-07 kl 18:50 »
Själv har jag "Gamla Engelska Stridshöns" i dvärg.
Som kycklingar är dom som fasaner, helt omöjliga att få fason på. Som vuxna är dom kolugna och mycket trevliga djur! Rekommenderas!!!

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
Re:stridshöns
« Svar #5 skrivet: 26 mar-07 kl 19:51 »
Vi hade indiska stridshöns för många år sen. Jättelugna o trevliga. Utseende som en rovfågel. Tyvärr tog räven dom.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

799 gäster, 4 användare
xaelanar, Be, ärt, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser