Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avlivning utav höns  (läst 7002 gånger)

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Avlivning utav höns
« Svar #20 skrivet: 20 apr-16 kl 19:24 »
Det är klart ingen tolvåring i Sverige skall behöva ta det ansvaret, men är hon mogen att ta det steget så bör hon få bra guidning. Att vilja ta tag i problemet visar att det är gott gry i henne och det inte är en barnunge längre fast hon är ung.


ARFA

  • Inlägg: 59
SV: Avlivning utav höns
« Svar #21 skrivet: 20 apr-16 kl 19:52 »
Det är klart ingen tolvåring i Sverige skall behöva ta det ansvaret, men är hon mogen att ta det steget så bör hon få bra guidning. Att vilja ta tag i problemet visar att det är gott gry i henne och det inte är en barnunge längre fast hon är ung.

 :)

fredde e

  • Inlägg: 375
  • Det finns inget omöjligt, det tar bara längre tid
    • Hälsingland
SV: Avlivning utav höns
« Svar #22 skrivet: 20 apr-16 kl 20:23 »
Så länge jag har kunnat gå själv har jag varit med när farsan hugade av huvudet på höns. Att dom sprattlar är bra för avblodningen. Låt dom flyga runt och gå ut ur vedboan so blodar Du inte ner Dig. Humanare och snabbare avlivning finns inte än att huga av halsen. Skulle önska mig det själv istället för långvården om det vore möjligt.  ;D
Man sitter alltid fast i skiten. Det är bara djupet som varierar. Och häng aldrig med huvudet, när den når upp till hakan.

Skald

  • Inlägg: 258
    • Västergötland
SV: Avlivning utav höns
« Svar #23 skrivet: 20 apr-16 kl 20:41 »
Så länge jag har kunnat gå själv har jag varit med när farsan hugade av huvudet på höns. Att dom sprattlar är bra för avblodningen. Låt dom flyga runt och gå ut ur vedboan so blodar Du inte ner Dig. Humanare och snabbare avlivning finns inte än att huga av halsen. Skulle önska mig det själv istället för långvården om det vore möjligt.  ;D

Ja jisses....

Dagg

  • Inlägg: 560
SV: Avlivning utav höns
« Svar #24 skrivet: 20 apr-16 kl 21:03 »
Det är klart ingen tolvåring i Sverige skall behöva ta det ansvaret, men är hon mogen att ta det steget så bör hon få bra guidning. Att vilja ta tag i problemet visar att det är gott gry i henne och det inte är en barnunge längre fast hon är ung.

Jag håller helt med! Jag får erkänna att jag våndades länge och väl innan jag tog steget  :-[ ... men en dag var en av mina hönor riktigt risig och jag visste att det inte fanns någon återvändo. Det fanns inte ens betänketid, vilket jag tror underlättade! Det var yxan och huggkubben direkt!

Jag tycker fortfarande det är jobbigt och överlåter gärna "jobbet" åt någon annan som kan tänka sig att göra det, men jag har nackat både tuppar och hönor (sjuka) vid det här laget och känner att om jag ska ha höns MÅSTE jag klara av det själv.

Men det är som sagt inte lätt! Jag tänker, precis som en del av er andra, på det fina liv de haft och har lärt mig att ta hand om och äta även de djur jag haft hand om.

//Dagg

slaveboy

  • Inlägg: 163
    • -
SV: Avlivning utav höns
« Svar #25 skrivet: 18 maj-16 kl 18:24 »
Om man tittar på ett avhugget huvud, ser man att ögonen vrider sig upp.
Tyder på att hjärnan svimmar på grund av blodförlust, blodtrycksfall eller syrebrist..

Tråkigt att hönan inte kan prata eller skrika, då hade man kunnat få en uppfattning im det gjorde ont eller inte...

Förslagsvis kan man komma överens med någon dödsdömd, som ska halshuggas..
Om det gör ont, gör han ingenting, om det inte är så farligt blinkar han två gånger med ögonen..
På så sätt kan man kommunicera med någon utan huvud, sen borde man kunna föra över resultatet på djur..

Alternativt kopplar in en kompressor i luftstrupen så han kan säga aj, det där gjorde ont, eller, det kändes som ett myggbett..

Finnd säkert något klipp på youtube med halshuggningar..
-Vill du ha något mer?
- Ja, grekens huvud på ett fat, med tack för hjälpen inristat i pannan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

808 gäster, 1 användare
Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser