Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  pris på kastrering  (läst 3943 gånger)

trassla

  • Gäst
pris på kastrering
« skrivet: 01 maj-10 kl 14:41 »
Jag undrar vad ni har betalat för eran kastrering? Fick 3 killingar och en av dem är bock, så jag tänkte kastrera den. pratade med veterinären och hon trodde att det kostade lika mycket som vid en kastrering av kalv, priset skulle vara 2000kr, stämmer detta?

Sussilo

  • Gäst
SV: pris på kastrering
« Svar #1 skrivet: 01 maj-10 kl 19:40 »
Det borde bli billigare om du tar bockkillingen till veterinärmottagningen än om veterinären ska göra hembesök.
« Senast ändrad: 12 okt-11 kl 10:21 av Sussilo »

Lilly-Maya

  • Inlägg: 55
    • Ångermanland
SV: pris på kastrering
« Svar #2 skrivet: 02 maj-10 kl 10:46 »
Jag kastrerade en bock killing som jag skulle sälja tillsammans med mamman. For till vetrinärstation med honom och det gick på 700 kr.
Bor tillsammans med min sambo och våra 2 barn på en gård. Har 9 Hereford, 5 hästar och 2 hundar.

Tesse

  • Inlägg: 207
    • Västergötland
    • www.ostergardensgetost.se
SV: pris på kastrering
« Svar #3 skrivet: 04 maj-10 kl 17:36 »
Var och kastrerade en bock idag..med alla avgifter och preparat (lugnande, bedövningsmedel, stelkrampsspruta x2, antibiotika, uppvakningsmedel) så har det hela gått på ca 1600.
Getter överallt och ett eget litet mejeri :) www.ostergardensgetost.se

sarbe453

  • Inlägg: 369
    • Östergötland
SV: pris på kastrering
« Svar #4 skrivet: 04 maj-10 kl 19:40 »
 
Var och kastrerade en bock idag..med alla avgifter och preparat (lugnande, bedövningsmedel, stelkrampsspruta x2, antibiotika, uppvakningsmedel) så har det hela gått på ca 1600.

Det var jättedyrt tycker jag! EXAKT samma behandling av vår distriktveterinär på hennes mottagning av vårt bagglamm kostande 740 kr. Var det en privat veterinär skulle jag inte gå dit fler gånger...
har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge

Tesse

  • Inlägg: 207
    • Västergötland
    • www.ostergardensgetost.se
SV: pris på kastrering
« Svar #5 skrivet: 04 maj-10 kl 21:52 »
Nej det var en distriktsveterinär, vad kostade bara själva ingreppet hos din vet.?
Getter överallt och ett eget litet mejeri :) www.ostergardensgetost.se

Lina W

  • Inlägg: 353
    • Ångermanland
SV: pris på kastrering
« Svar #6 skrivet: 05 maj-10 kl 07:58 »
Oj 1600 kändes mycket. När Algot blev kastrerad förra året tog jag med honom in och det gick på runt 600-700 kr med arbete, sövning, antibiotika och han fick en B-vitaminspruta också.
Lappgetter, Värmlandsfår, Dv Kochin, Vaktlar och en riktig bruksschäfer.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

782 gäster, 3 användare
hofboss, ärt, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser