Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Ohyra i lökgömman  (läst 2457 gånger)

WP

  • Inlägg: 168
    • Södermanland
Ohyra i lökgömman
« skrivet: 23 jan-17 kl 14:46 »
Suck, en triljon svarta skalbaggar i lökgömman. Troligtvis bladlöss? De sitter mest på bladen på lök som har börjat gro. Jag har googlat men får bara upp tips på hur man får bort löss från odling och den här löken ligger i en korg i köket. Hur sanerar jag? Första gången jag såg det var det bara på en lök och jag tog den och de som låg intill och sprang bort med dom från huset och la dom i en snödriva i skogen. Det räckte tydligen inte utan nu sitter dom på alla lökar som börjat gro och det är plusgrader ute så vad gör jag?

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Ohyra i lökgömman
« Svar #1 skrivet: 23 jan-17 kl 15:53 »
Lök som har börjat gro måste ju ändå konsumera OMEDELBART, så se till att använda alla som börjat gro, är det väldigt många så kan man ju frys in hackad lök.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

510 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser