Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  SVetsning av rundstavar av stål  (läst 323 gånger)

mrpele

  • Inlägg: 31
    • Västerbotten
SVetsning av rundstavar av stål
« skrivet: 11 sep-17 kl 13:32 »
Hej, tänkte göra en utomhusbur för mina undulater. Frågan är hur man sammanfogar rundstavar och de stål- och aluminiumdetaljer man använder? Ska man svetsa eller finns det annan lämplig metod? Om man ska svetsa vad behövs det för svets?
Hoppas på hjälp och energi.
Mvh
Per
 :P :P :-*

Alexn72

  • Inlägg: 1041
    • Skåne
SV: SVetsning av rundstavar av stål
« Svar #1 skrivet: 11 sep-17 kl 14:46 »
Du bör nog kolla på nån form av punktsvetsning. Dvs man sätter som en tång om de båda stängerna och låter strömmen gå genom de båda som då smälter.
Vet inte vad det heter dock

 

mrpele

  • Inlägg: 31
    • Västerbotten
SV: SVetsning av rundstavar av stål
« Svar #2 skrivet: 11 sep-17 kl 15:20 »
Tack för svaret.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser