Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Södermanland Hus på gård uthyres  (läst 1700 gånger)

sarafey

• Södermanland
Södermanland Hus på gård uthyres
« skrivet: 27 jul-16 kl 12:29 »
Ca 80 kvm hus uthyres på gård, 25 min från Nyköping. Två våningar. Kök, ett badrum, dusch, tvättmaskin. Stort vardagsrum. Uppvärmning med vedspis, kakelugnar, samt luftvärmepump om man vill.

Huset ligger på 11 hektar stor gård, ganska nyförvärvad. Vi, en familj på snart 4 personer, jobbar med att skapa ett permakulturinspirerat odlingssystem. Än så länge finns ankor och katt. Vi vill ha grisar, kor och höns, men det får ta den tid det tar. Det finns lada, uthus och ett stort snickeri.

Platsen får gärna bli hem åt fler i framtiden (vagnar, attefallshus etc). (Ekoby)

Hyra 5500 kr kallhyra. Bil är nog ett måste, ca 4 km till lantlig buss. 900 m till sjö. Mycket vacker natur. Småbarnsfamilj/förälder är ett plus, men inget måste. Stora odlingsmöjligheter. Möjlighet att ha djur. Vilja/förmåga för kommunikation och interaktion ett måste. Ekologiskt försvarbart leverne likaså! Kom och hälsa på!

Uthyrning från oktober. Välkomna!

Ceks

• Södermanland
SV: Hus på gård uthyres
« Svar #1 skrivet: 16 aug-16 kl 22:03 »
Vi kommer gärna på besök! Vi är en familj på två föräldrar och två barn (födda 2012+2014) som längtar ut på landet så det skaver. Har mycket goda odlingskunskaper. Bland mkt annat. Mejlar dig!

Tjosta

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 28 sep-16 kl 20:57 »
Hej Sara!
Jag letar efter ett nytt hus att hyra och känner mig lockad av din annons även om huset på 80 kvm är onödigt stort för mig.
Sedan drygt ett år tillbaka hyr jag ett hus en bit sö om Tystberga. Till vissa delar trivs jag fantastiskt bra men saknar en hyresvärd som delar mina värderingar om ett hållbart förhållningssätt till boende och odling.
Det som känns lockande i din annons är främst att ni har intresse för att skapa ett "permakulturinspirerat odlingssystem" samt att "Platsen får gärna bli hem åt fler i framtiden (vagnar, attefallshus etc). (Ekoby).

Jag är ensamstående och 60+, lämnade Stockholm och yrkeslivet för ett par år sedan.
Jag kommer gärna och hälsar på. Är även intresserad av ett Attefallsalternativ.

Bästa hälsningar,
Kerstin

FilipDanielsson

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 25 aug-17 kl 07:26 »
Hej Sarafey!
Var ligger detta hus, 25 min från Nyköping i vilken riktning?
/Filip

ulandin

« Svar #4 skrivet: 14 sep-17 kl 08:16 »
Jag är intresserad av huset och även att dela det med någon annan då jag är själv. Mycket intresserad av permakultur, yoga mm. Kommer gärna och tittar nästa vecka. Ulrika 073/5515157

Skickat från min iPad med Alternativ.nu

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser