Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilka böcker måste man ha?  (läst 7066 gånger)

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Vilka böcker måste man ha?
« Svar #20 skrivet: 04 apr-17 kl 22:58 »
Man kan nog säga att självhushållning är ett så brett område att det är omöjligt att bli fullärd på det genom att läsa böcker och förutsätta att allt som står tryckt är obestridlig sanning.
Författarna är ju inte heller mer än människor, och var och en skriver om saker ur sitt eget perspektiv. Goda råd som fungerar bra hos en självhushållare kanske är mycket dåliga råd hos en annan pga andra lokala förutsättningar (klimat, jordmån, allergier, arbetsförmåga, ekonomiska resurser, ideologiska aspekter på självhushållande och liv osv).
Så mitt förslag är att begränsa bokanskaffandet litegrann, varva teori och praktik och sök mer kunskaper allteftersom du blir mer erfaren och inser på vilka områden du verkligen måste veta mer.

Lena III

  • Inlägg: 2752
  • Frihet är något att vara väldigt rädd om.
    • Södermanland
SV: Vilka böcker måste man ha?
« Svar #21 skrivet: 05 apr-17 kl 08:28 »
Ingen har nämnt Runåbergs fröer, Jonny Andreasson
Bekväma ja-sägare är inte lojala medarbetare när det börjar blåsa hårt.

König Eric

  • Inlägg: 1
    • Södermanland
SV: Vilka böcker måste man ha?
« Svar #22 skrivet: 07 apr-17 kl 09:41 »
Nu bygger vi ett hönshus! Men beträffande inredning o detaljer , golv  matta nät sittpinnar. O framför allt plats= utrymme per höna  foder  m.m. Finnes någon handledningsbok eller vägledning


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser