Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  genombrott för CO2-minskning  (läst 5542 gånger)

Krantzgarden

  • Inlägg: 11
SV: genombrott för CO2-minskning
« Svar #20 skrivet: 24 apr-17 kl 18:32 »
Johe71:

Jag köper det inte... Och får heller inte ihop det, trots mina ringa 34 år här på jorden. Jag har läst för mycket forskningsrapporter på olika sidor som strider mot varandra, vad säger att just den grafen skulle vara pålitlig? Eller för den delen det som jag har läst? För mig är det ett pussel där kanterna är byggda och arbetet fortsätter inåt, det är inte många bitar kvar.... Det som genomsyrar vårt samhälle på global nivå är grov korruption i höga led. Därför äts vår välfärd upp hela tiden och är därmed oundvikligt.

Aja..... vi lever i en intressant tid där ord ofta står mot ord. En sak är säker, jag förlitar mig inte på våra makthavare.

 :)

 

tropfrog

  • Inlägg: 1755
    • Västergötland
SV: genombrott för CO2-minskning
« Svar #21 skrivet: 24 apr-17 kl 20:58 »
När man är osäker på makthavare och "alternativa fakta" så är det oerhört bra att förlita sig på vetenskap. Det är nämligen så att vetenskapliga artiklar inte kan publiceras utan noggrann ifrågasättande av andra experter inom samma ämne. Graferna som visats är sanning och förutsättningarna är redovisade. Det är inga påhittade fakta. Sen hur man skall tolka det är en annan sak. Alla som ser ett sånt diagram vill gärna dra slutsatser om fortsättningen. Det är naturligt och mänskligt. De som vågar sig på en gissning inom vetenskapen är försiktigt positiva, men det är också naturligt och mänskligt.

Mvh
Magnus


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser