Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odla kiwi inomhus.  (läst 4279 gånger)

MissT

  • Inlägg: 596
    • Västergötland
Odla kiwi inomhus.
« skrivet: 17 mar-14 kl 22:03 »
 Skulle vilja prova att odla gul kiwi som krukväxt, men vet inte om fröna som finns i dom är grobara, eller är det som i bananer? Någon som har provat? Såg frön på Ebay, men det kanske går lika bra med en kiwi från affären?

sprangskiss

  • Inlägg: 35
    • Skåne
SV: Odla kiwi inomhus.
« Svar #1 skrivet: 17 mar-14 kl 22:23 »
Det går bra att ta frön från en gul kiwi i affären, de gror lätt och växer som rackarns. Har inte fått frukt på min planta än, så jag vet inte hur "fröäkta" köpe-kiwi är. Det är ju ett kul experiment och den växer fint utomhus över sommaren

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Odla kiwi inomhus.
« Svar #2 skrivet: 18 mar-14 kl 06:49 »
De flesta kiwi är dessutom skildkönade, så man behöver minst en hanplanta.

MissT

  • Inlägg: 596
    • Västergötland
SV: Odla kiwi inomhus.
« Svar #3 skrivet: 18 mar-14 kl 12:36 »
Det går bra att ta frön från en gul kiwi i affären, de gror lätt och växer som rackarns. Har inte fått frukt på min planta än, så jag vet inte hur "fröäkta" köpe-kiwi är. Det är ju ett kul experiment och den växer fint utomhus över sommaren

Antar att den bli ganska stor. Beskär du den och i så fall när?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

566 gäster, 5 användare
xaelanar, alternaiv, Kengus89, ÖsterFröken, Lenakatarina

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser