Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lamm med knöl vid framben!  (läst 735 gånger)

småbrukartanten

  • Gäst
Lamm med knöl vid framben!
« skrivet: 20 maj-09 kl 09:50 »
Jag tänkte lägga ut en blänkare här på forumet, angående ett lamm som jag har. Hon har en knöl långt fram på bröstet vid ena frambenet. Den är stor som en golfboll ungefär. Lite halvhård. Det märkliga är att hon verkar inte vara besvärad av den haltar inte och äter bra. Verkar helt pigg förövrigt. Inga andra av mina djur har eller har haft något liknande. När jag först fick se den såtrodde jag att hon hade blivit biten av något. Kanske en orm eller nåt och då skulle hon väl varit påverkad på något sätt. Eftersom hon inte verkar bry sig så har inte jag gjort så stor affär av det heller. Men det kunde ju vara intressant att veta om nån mer har sett något sånt här eller har någon ide om vad det kan vara. Den har sett likadan ut i tre veckor ungefär. Det är ingen vattensäck för sådana hade mina tackor för många år sedan när de var smittade av leverflundra, det vet jag hur det ser ut. Det är ju inte begränsat till ett lamm och ett enda ställe på kroppen. Vore tacksam för idéer från fler fårägare.

Mmmm

  • Inlägg: 727
    • Övriga världen
SV: Lamm med knöl vid framben!
« Svar #1 skrivet: 20 maj-09 kl 15:01 »
Fästingbett?

småbrukartanten

  • Gäst
SV: Lamm med knöl vid framben!
« Svar #2 skrivet: 20 maj-09 kl 16:12 »
Kan det verkligen bli så stort? ???


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

471 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser