Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  silkestupp o burhöns  (läst 848 gånger)

DaisyMalone

  • Inlägg: 65
    • Västergötland
silkestupp o burhöns
« skrivet: 15 jun-14 kl 23:00 »
Någon som vet om fd burhöns (vanliga vita) kan vara intresserade av en silkestupp och tvärtom?
Herren gav oss djuren till att vårda och ta god hand om.
2 blandrashundar, 2 katter, Brahma höns, 3 barn.

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: silkestupp o burhöns
« Svar #1 skrivet: 15 jun-14 kl 23:10 »
Mina dvärgtuppar gillade inte burhönsen. Till slut lyckades jag få några korsningar men det var väl någon desperat ungtupp som klev på.
Burhönsen fattade aldrig när tupparna pratade med dom så tupparna struntade i dom.
//Luff

DaisyMalone

  • Inlägg: 65
    • Västergötland
SV: silkestupp o burhöns
« Svar #2 skrivet: 15 jun-14 kl 23:13 »
Haha, aj då, stackare. Tack för svaret, då låter jag bli att testa! Har du annars fått dem att intressera sig för tuppar eller är de lite skadade även på det området?
Herren gav oss djuren till att vårda och ta god hand om.
2 blandrashundar, 2 katter, Brahma höns, 3 barn.

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: silkestupp o burhöns
« Svar #3 skrivet: 16 jun-14 kl 23:41 »
Nä dom var lite skadade men mycket kan bero på att den tidigare ägaren köpte dom från fabriken så köpte han även två sussextuppar som betedde sig väldigt illa mot hönsen. Jag fick med tupparna men tog bort dom då dom jagade hönorna konstant och parade sig med skrikande höns. Inget mina tuppar ska syssla med. Så dom tyckte nog att tuppar kunde kvitta.
Men dom kom inte heller när tuppen fjäskade med godis och hade inte vett att lyssna på varningsrop. En lyckades bli tagen av en ormvråk - och det är ju en bedrift i sig.
//Luff

Vilkhyttan

  • Inlägg: 202
    • Östergötland
SV: silkestupp o burhöns
« Svar #4 skrivet: 19 jun-14 kl 10:07 »
Prova :) jag hade en paduantupp till 10 fd värphöns å han tog väl hand om dem, syrran hade en dv cochin till sina å det var tom en som la sig att ruva så nog går det  :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

737 gäster, 4 användare
Lillskiten, addebadde, Be, Linnea H

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser