Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Undrar om någon har också dvärg Maran svart koppar? nu med Bild!  (läst 3267 gånger)

murrelina-01

  • Inlägg: 92
    • Västergötland
Köpte Avelsägg från dvärg Maran svart koppar i Tyskland och har 1 Tupp och 6 hönor undrar om någon har dvärg Maran svart koppar så att man kanske kan byta lite ägg till nästa år! Har inte lyckats hitta någon med dvärg Maran!  ???

« Senast ändrad: 02 okt-12 kl 13:33 av murrelina-01 »
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

Svarthönan

  • Inlägg: 922
    • Skåne
    • Sorbiska ägg
SV: Undrar om någon har också dvärg Maran svart koppar?
« Svar #1 skrivet: 02 okt-12 kl 10:31 »
Nej men du kanske säljer ägg? Letade ganska intensivt för ca. två år sen men hittade inga höns. En gång var det några på blocket men de var inte svartkoppar och när jag ringde var de redan sålda. Har du en bild på dina ägg? Och hönsen med förresten?

murrelina-01

  • Inlägg: 92
    • Västergötland
SV: Undrar om någon har också dvärg Maran svart koppar?
« Svar #2 skrivet: 02 okt-12 kl 13:29 »
Nej men du kanske säljer ägg? Letade ganska intensivt för ca. två år sen men hittade inga höns. En gång var det några på blocket men de var inte svartkoppar och när jag ringde var de redan sålda. Har du en bild på dina ägg? Och hönsen med förresten?
Du får så gärna köpa ägg men just nu går dvärg Maran ihop med alla andra höns i en hage ( vi bygger om så att Maran får sin egen hus och hage ) till nästa år har jag tänkt mig och säljer Avelsägg från dvärg Maran ( slutet på februari ). Bild från dv.Maran ägg kan jag göra i kväll ( har ingen just nu i kylskåp ) men här kommer 2 bilder från mina dv.Maran.
 
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

Svarthönan

  • Inlägg: 922
    • Skåne
    • Sorbiska ägg
Fina :) Det är ingen brådska med äggen utan det blir kanske nästa eller nästnästa vår.

Oskar 123

  • Inlägg: 466
    • Dalsland
kan dom vara gökfärgade också ??? ???
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.

murrelina-01

  • Inlägg: 92
    • Västergötland
kan dom vara gökfärgade också ??? ???
Jag ville gärna har några svart kopparfärgat till ;)
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

Neltic

  • Inlägg: 5
Googlade på dv maran för att leta avelsägg och fick upp denna diskussion!
Det är möjligtvis inte så att du fortfarande säljer avelsägg?
Mvh Fanny


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

727 gäster, 1 användare
Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser