Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Carport  (läst 931 gånger)

jonny.i.bullaren

  • Inlägg: 20
  • Tapatalk User
Carport
« skrivet: 25 sep-17 kl 11:26 »
Håller på och planerar ett enkelt carportbygge. Taket blir plåt. Bredden ca 5 meter och längden likaså. Två stockar längsgående och reglar tvärsöver. Reglarna blir 2 x ? Tum. Just det, hur höga behöver de vara när spännviden är ca 4.5 meter?

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk


Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: Carport
« Svar #1 skrivet: 26 sep-17 kl 18:23 »
Håller på och planerar ett enkelt carportbygge. Taket blir plåt. Bredden ca 5 meter och längden likaså. Två stockar längsgående och reglar tvärsöver. Reglarna blir 2 x ? Tum. Just det, hur höga behöver de vara när spännviden är ca 4.5 meter?

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk
Beror ju lite på snözon, takvinkel och om du ska ha snörasskydd.
Två stockar längsgående vad? Nock? Två stockar förutom nock och hammarband?

Skickat från min AGM X1 via Tapatalk

 

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Carport
« Svar #2 skrivet: 26 sep-17 kl 18:43 »
Kolla också med kommunen om du behöver bygglov eller kontrollansvarig (beror också på storlek och om det är utanför detaljplanerat område)

http://karlstad.se/Bygga-och-bo/Bygglov-tillstand-och-fastighetsfragor/Bygglov-tillstand-och-fastighetsfragor1/Bygglov/Sa-har-gor-du/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 10 användare (2 dolda)
xaelanar, köksträdgård, Mikael Jalonen, Jon.b, eremit1, Banelinjen, beekeepern, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser