Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pellets  (läst 1252 gånger)

Tessie

  • Inlägg: 107
Pellets
« skrivet: 28 aug-14 kl 07:51 »
Mina kaniner får Rabbfor. Nu gäller det belgisk jätte. Om jag ger dem mer än 1 dl/ dag tycker jag de blir fina i hullet. Men bajsar onormalt stora bajskorvar. Ger jag dem 1dl bajsar de normala kaninpluttar men jag tycker de blir magra. Ska tillägga att jag blandar Rabbfor/vete. Hur gör ni som har belgisk jätte?
Lotta

Gösta

  • Inlägg: 1630
SV: Pellets
« Svar #1 skrivet: 29 aug-14 kl 23:08 »
Rabbfor ska inte blandas med säd. Till en BJ bör mängden vara 2 dl/dygn. De ska också ha fri tillgång till hö annars kan de få problem med sitt tarmsystem.
Gösta

Tessie

  • Inlägg: 107
SV: Pellets
« Svar #2 skrivet: 29 aug-14 kl 23:19 »
Fri tillgång till hö har dom. Men då slutar vi med blandning o ger bara pellets till dem. Tack för svar
Lotta

Gösta

  • Inlägg: 1630
SV: Pellets
« Svar #3 skrivet: 20 sep-14 kl 11:50 »
Fri tillgång till hö har dom. Men då slutar vi med blandning o ger bara pellets till dem. Tack för svar
Har du fått något resultat av att ta bort säden?
Gösta

 

Tessie

  • Inlägg: 107
SV: Pellets
« Svar #4 skrivet: 20 sep-14 kl 17:51 »
Ja, vi tycker att det blivit bättre. Men en fråga till, vi tycker att fransk vädur blir lätt feta. Hur mycket pellets ska de ha?
Lotta


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

657 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser