Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Plastmatta som golv i Hönshus, farliga ämnen?  (läst 7532 gånger)

andtol

  • Gäst
SV: Plastmatta som golv i Hönshus, farliga ämnen?
« Svar #20 skrivet: 27 apr-17 kl 18:37 »
Jag tror mej veta en hel del, jag blir ofta ifrågasatt, det är ok tycker jag.

Ja, som det ofta är på ett forum med många olika människor.

Vi har hö som strö. Det fungerar bra för oss. Vi har ingen sand på vår gård men hö i mängder.

 

seko

  • Gäst
SV: Plastmatta som golv i Hönshus, farliga ämnen?
« Svar #21 skrivet: 27 apr-17 kl 19:15 »
Varför skulle det inte fungera Toll, de är så illa tvungna att acceptera det de får och som alla andra hackar de inte den hand som matar de. Men naturligtvis, det är inte det frågan gäller utan det handlar om: "Det fungerar bra för oss" men hur fungerar det för hönsen- allt annat än bra, har de talat om för mig ;D

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: Plastmatta som golv i Hönshus, farliga ämnen?
« Svar #22 skrivet: 28 apr-17 kl 08:33 »
Varför skulle det inte fungera Toll, de är så illa tvungna att acceptera det de får och som alla andra hackar de inte den hand som matar de. Men naturligtvis, det är inte det frågan gäller utan det handlar om: "Det fungerar bra för oss" men hur fungerar det för hönsen- allt annat än bra, har de talat om för mig ;D

Att djur ska ha det bra är självklart men var går gränsen, de går ut och springer bort till en nylagd hästskit och blir hur glada som helst
Och de springer bort i trädgårdslandet och krafsar hur nöjda som helst .
Sen går de över marken runt omkring och letar mask halva dagen.
Och trots de så går de pliktroget in i huset när det blir mörkt..
Borde de inte vilja fly ut i skogen med så hemska förhållande?


Sand funkar för dig, torv funkar för mig, hö funkar för någon annan ;)

karsan

  • Inlägg: 1896
    • Södermanland
SV: Plastmatta som golv i Hönshus, farliga ämnen?
« Svar #23 skrivet: 28 apr-17 kl 11:18 »
Jag har linoleummatta med kompostchips och hö som strö i hönshuset i stan.  Strör lite sand på bajsbrädorna under sittpinnarna för att skiten inte ska fastna.

På landet i sommarhyddan har jag sand direkt på trä.  Hönsen är där 6 v på sommaren.

Båda delarna funkar bra tycker jag.  Men ohyra har jag haft mer av på landet.  Tror att ströet har så stor betydelse för ohyra.  Kanske temperaturen/säsong?

Vad gäller plast tror jag inte det kan laka ut särskilt mycket giftigheter, särskilt inte i ett hönshus. Eftersom höns inte kissar så håller sig ju ströet torrt.

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Plastmatta som golv i Hönshus, farliga ämnen?
« Svar #24 skrivet: 28 apr-17 kl 12:00 »
 (:)  Sanerat tråden lite. Försök vara vänliga istället för att hoppa på andra. /Torpjens
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 5 användare
xaelanar, peterm, ärt, Gröfre Slissing, Trolle_85

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser