Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Älling utan öga  (läst 539 gånger)

Kanin-Eva

  • Inlägg: 785
    • Dalarna
Älling utan öga
« skrivet: 03 maj-15 kl 09:37 »
Har en laddning ankägg i kläckaren. En kläckare som jag inte helt litar på vill jag säga. Hur som helst så har det kläckts en älling som saknar ett öga. Först trodde jag bara att fjädrarna kletat ihop så jag försökte peta fram ögat men där finns inget. Möjligen finns en antydan till ögonhål men inget öga. Vad kan det beror på? Genetiskt? Konstiga/ojämna förhållanden i kläckaren? Ett naturens nyck?

Har någon varit med om något liknande? Tidigare har vi fått en kyckling med tre ben som levde och mådde bra och en med fyra ben som dog när den skulle ta sig ur ägget. Detta under flera (~5) år vi kläckt fram ällingar. De är inte släkt med den här missbildade ankan.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

480 gäster, 3 användare (1 dolda)
Radar, lillaliam

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser