Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  idag hade jag sånglektion ute på gården  (läst 1633 gånger)

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
idag hade jag sånglektion ute på gården
« skrivet: 18 sep-07 kl 13:11 »
Fniss ;D

Idag på morgonen när jag släppte ut mina älsklingar
tog det en halvtimme plötsligt började en av ung tupprna gala för första gången sen kom nästa o nästa o nästa o nästa

Ha ha h adet lät som om mina f små tuppar sjöng för mig.
Jag tycker det låter så underbart med de hesa små stämmorna
kanske inte mina grannar men men

så idag fick jag verkligen bekräftat vilka som är tuppar ;D

Kram Ulle

ps lagt ut annons på dem nu i annons forumet här på sidan om någon är intresserad av dem

Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Helenan

  • Gäst
Re:idag hade jag sånglektion ute på gården
« Svar #1 skrivet: 18 sep-07 kl 14:05 »
Undrar vad det var för dag bland hönsen idag? Idag började min åsbo tupp kyckling också att gala för första gången ;D Om man kan kalla det gala men han ställde sig på staketet och sträckte på halsen precis som en vuxen tupp och så "TUU-UT" äsch det gick ju inte så bra så försökte han igen men det blev inget mer än ett TUUT i dag. :-[ Får se hur det låter imorgon.

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
Re:idag hade jag sånglektion ute på gården
« Svar #2 skrivet: 18 sep-07 kl 17:12 »
Hur gamla är era tuppkycklingar, min är 10 veckor får se när han börjar. Kan det vara så att de försöker att härma stor tuppen./Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:idag hade jag sånglektion ute på gården
« Svar #3 skrivet: 18 sep-07 kl 17:18 »
mina är 14 veckor på dagen!!

det är så häftigt
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Helenan

  • Gäst
Re:idag hade jag sånglektion ute på gården
« Svar #4 skrivet: 18 sep-07 kl 18:15 »
Född 27 maj.

Lena A

  • Inlägg: 1598
Re:idag hade jag sånglektion ute på gården
« Svar #5 skrivet: 18 sep-07 kl 18:16 »
Hm, när jag läser dessa inlägg måste det vara så att min tuppkyckling Frasse är en hönkyckling.  :-[ :-\ (för andra inlägg, se under tråden "Tuppen gal").

Jag trodde att han försökte gala för någon vecka sedan, men sedan dess är det helt tyst från hans sida.

**Sofielund**

  • Inlägg: 513
    • Västergötland
    • ***Sofielund***
Re:idag hade jag sånglektion ute på gården
« Svar #6 skrivet: 18 sep-07 kl 18:25 »
[quote author=Lena A link=board=16;threadid=25330;start=0#msg192581 date=119013220

Jag trodde att han försökte gala för någon vecka sedan, men sedan dess är det helt tyst från hans sida.
Citera

va inte så säker min tupp från förra året han gal aldrig när han va ung men i år gör han det men det är inte ofta

Kramiz
Älskar djur över allt annat även om jag har allergi. har jag Hund, höns, Ankor & katter

Margit

  • Gäst
Re:idag hade jag sånglektion ute på gården
« Svar #7 skrivet: 18 sep-07 kl 18:45 »
va inte så säker min tupp från förra året han gal aldrig när han va ung men i år gör han det men det är inte ofta

Kramiz

En sån tystlåten tupp skulle jag vilja ha... :-[ bor ju i tättbebyggt område och det retar mig att jag inte kan ha nån tupp, jag tror tjejerna vill ha en snygging som vaktar dem när de är ute!

HönsMaya

  • Inlägg: 676
    • Uppland
    • MayaMadeSpace
Re:idag hade jag sånglektion ute på gården
« Svar #8 skrivet: 19 sep-07 kl 21:36 »
Jag har sex kycklingar tre är drygt tio veckor och tre är åtta veckor.

jag har sett "tuppfasoner" hos en!

Mina är alla höns , tills bevisat motsatsen  ;)

de yngsta är jag mamma till...eller jag har kläckt fram dem och de har bott under lampa och dotterns schäfer vaktade dem när de var ute som småpyttar.

hoppas , hoppas på hönsbarn... //Maya
« Senast ändrad: 19 sep-07 kl 21:36 av HönsMaya »
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

670 gäster, 1 användare
ninanna

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser