Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Smart odlingssätt!  (läst 2919 gånger)

Snoken

  • Gäst
Smart odlingssätt!
« skrivet: 20 jul-11 kl 09:40 »
Tänkte bara tipsa om en smart grej jag såg i en tidning häromdagen som skulle kunna lämpa sig för balkongodlare, (äldre) personer med ryggont eller där man inte får ha frukten ifred för mördarsniglar. Det var största modellen på hängrännor, alltså såna man har under hustaket som leder bort regnvatten, som satt uppskruvade på en vägg. Beroende på utrymme och ens egen längd så kunde man ha flera varv. Fyll med jord och plantera till exempel jordgubbar, smultron eller annat som inte kräver så djupt utrymme för rötterna! Jättesmart tyckte jag... Det torkar säkert ut väldigt snabbt så man får ju se till att montera nära vattenslangen, men väldigt bekvämt att sköta om måste det ju vara iallafall. Sniglarna närmar sig mitt trädgårdsland så nästa år tänker jag pröva ha åtminstone jordgubbarna på det där viset istället.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

624 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser