Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Inåtväxande fjädrar?  (läst 836 gånger)

Webers

  • Inlägg: 7
    • Södermanland
Inåtväxande fjädrar?
« skrivet: 25 feb-17 kl 17:05 »
Hej!
 Jag har en dam kläckt för ett knappt år sedan som är jättefin i fjäderdräkten, men om jag tittar på skinnet i gumpen verkar hon ha "inåtväxande" fjädrar, de verkar liksom inte komma ut ur skinnet på henne. Dessutom är hon väldigt torr i skinnet där. Jag har aldrig sett detta på någon annan höna. Är detta ett bekymmer för henne tror ni? Hon visar inga tecken på missnöje.

 

jessicaelisabeth

  • Inlägg: 0
    • Södermanland
SV: Inåtväxande fjädrar?
« Svar #1 skrivet: 29 mar-17 kl 07:04 »
Jag var hos vet med en av mina brahmahönor igår och hon sa att hönan hade ungefär samma problem som när vi får inåtväxande hårstrån. Det hade blivit som en liten böld vid stjärtfjädrarna. Veterinären tänkte att hönan nog hade obehag av det men eftersom allmäntillståndet var bra så skulle vi avvakta och se. Ska ha henne isolerad några dagar så de andra inte är där och pickar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 9 användare (1 dolda)
xaelanar, Oskari, Radar, ärt, Anders Flix, alternaiv, e bergman, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser