Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brun värpare  (läst 1271 gånger)

Johanneke

  • Inlägg: 26
    • Östergötland
    • lovsbergstradgard
Brun värpare
« skrivet: 04 jun-15 kl 10:11 »
Vilka raser värper bruna ägg?
Maraner och Welsumer vet jag, men vilka mer?
Har planer på att köpa brunvärpare, så det skulle vara väldigt intressant att höra vad ni har för erfarenheter av de olika brunvärpar raserna.

Sonnarps naturbruk

  • Inlägg: 100
    • Skåne
SV: Brun värpare
« Svar #1 skrivet: 05 jun-15 kl 22:33 »
Rhode island red är en bra brunvärpare.

gs RIR är också ok. Dessa kan du fråga Johan P om. Han har sådana

Anso1971

  • Inlägg: 725
    • Dalarna
SV: Brun värpare
« Svar #2 skrivet: 06 jun-15 kl 23:35 »
Jag är också intresserad att veta mer om brunvärpare. Maraner lägger ju riktigt mörka ägg. Men finns det någon lite mindre ras som lägger mörkbruna ägg? Maraner är lite för stora för mitt tycke.
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Oskar 123

  • Inlägg: 466
    • Dalsland
SV: Brun värpare
« Svar #3 skrivet: 07 jun-15 kl 18:37 »
Finns ju dvärg maran!
Bor på en liten gård i Dalsland med familjen. Har gotlandsfår, gäss, hund, katter och höns av diverse raser.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

411 gäster, 6 användare (2 dolda)
Luffsen, malle h, Hantverkaren, Bustera

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser