Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  anka x gås = ingenting ??  (läst 1794 gånger)

Trollungen 78

  • Inlägg: 47
    • Värmland
anka x gås = ingenting ??
« skrivet: 30 jun-05 kl 07:03 »
Min mamma har gäss honor och myskank hanar och hon har sett att dom har parat sig men kan det bli några ungar jag trodde att dom höll sig till sin egna art jag vet inte finns det någon som kan svara på min fråga?
Har Knölgäss, Dogo Argentino, Elenorakakadua.Tinker hingst,criollo,varmblod,shire, tinker/varmblod

Ronny

  • Inlägg: 1637
    • Skåne
SV: anka x gås = ingenting ??
« Svar #1 skrivet: 02 jul-05 kl 02:35 »
Myskankhanar är inte så nogräknade, men ungar blir det inte, det kan du vara alldeles säker på. Däremot kan det bli ungar mellan myskanka och vanlig anka. Dessa bastarder kan tom i något sällsynt fall vara fertila tillbaka med en av ursprungsarterna. Man tror att vissa "moderna" färger på myskankor tex bruna/gula varianter är inkorsade från vanlig tamanka. Men som sagt anka x gås blir det inget av!
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

782 gäster, 4 användare
Björkris, xaelanar, Tur-Johan, Evangeline

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser