Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  I väntans tider............  (läst 19471 gånger)

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: I väntans tider............
« Svar #20 skrivet: 30 jun-09 kl 19:48 »
Grattis MorMor ;D
    Mvh
   Charlotte
 
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #21 skrivet: 30 jun-09 kl 22:38 »
Tack tack ;D

Mia: Kul att dunisarna mår bra och att ni trivs med dem :D

Charlote: Jo jag känner mig verkligen som en stolt mormor ;D ;D

Alla valpisar är svart med olika vita tecken och sååå himla söta, går inte att se sig mätt på dem :-* :-*

Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
SV: I väntans tider............
« Svar #22 skrivet: 01 jul-09 kl 12:38 »
GRATTIS till dom små & vilken duktig mamma dom har  :-* till dom alla !!
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: I väntans tider............
« Svar #23 skrivet: 02 jul-09 kl 07:48 »
Grattis till valparna! Kul att allting gick bra till slut  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Krågedal

  • Inlägg: 639
    • Östergötland
SV: I väntans tider............
« Svar #24 skrivet: 11 jul-09 kl 18:43 »
Ett stort GRATTIS i efterskott......Vi hörs!!
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #25 skrivet: 16 aug-11 kl 12:27 »
puttar liv i en gammal tråd då vi oxå går i väntans tider våran dvärgspets är nu på 64 dagen el något glömde skriva upp sista hängningen men denna veckan ska det bli hon vandrade runt hela söndagsnatten så jag tänkte nu e det dags (stanna hemma från jobbet då min man inte vill fixa valpningen själv) (hoppas man har jobbet kvar) men inget ännu nu på tisdag  ::) hon är tjock som en tunna följer mej som en skugga och är så mammig så hälften vore nog, är det något annat man kan göra förutom o tempa ? har ingen erfarenhet av det, sist va 16 år sedan (annan hund ;D) vetrinären ska ha 600 !!!! för ett ultraljud
nervöst att bli mormor
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #26 skrivet: 17 aug-11 kl 10:10 »
Men gud va skoj :D denna tråd hade jag helt glömt bort! Var himla skoj o läsa om våndorna jag o Tequila gick igenom då för mer än 2 år sen ;D Alla hennes valpar lever och har hälsan och de är utspridda över hela Sverige,änen Tequila och pappa Bamse mår toppen :-*

Det där med att tempa vete tusan om det funkar,det är nog man gör för o jaga upp sig själv för valparna kommer när de kommer ;)
Tror det är lättare att hålla koll på aptiten som brukar försvinna så smått strax innan valpning och så blir tiken orolig och/eller följer en som en svans mest hela tiden :)
Fortsätt gärna skriva i tråden så vi får veta hu r det går för dig o din vovve.
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #27 skrivet: 17 aug-11 kl 10:29 »
Hej !!
inga valpar ännu, apropå att följa efter matte så har hon ju gjort det sedan jag fick henne min lilla skugga, aptiten är den samma ialf när det gäller matrester och kattmat  ;D blir säker på lördag bara för vi ska ha fest i grannen lada  ::)
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #28 skrivet: 17 aug-11 kl 19:02 »
Ja men då så,då vet vi ju med bestämdhet att det blir på lördag för de brukar ju sätta igån när man inte har tid  ;)

Tequila är också som en skugga efter mig jämt men hon blev om möjligt ännu värre när det närmade sig :P Gick jag på toa så satt hon utanför o pep skulle jag duscha så var det bara att låta henne sitta brevid duschen o råka jag stänga dörren så börja hon yla när hon hörde vattnet skvala att sedan resten av familjen var hemma det struntade hon fullständigt i ;) När det gäller maten så har hon alltid varit matglad men de sista dagarna ville hon helst bli matad o gärna i knät o det hade ju varit ok om hon varit en liten vovve  ::)
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #29 skrivet: 18 aug-11 kl 15:35 »
nu e det på g  ;D usch va nervöst
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #30 skrivet: 18 aug-11 kl 16:24 »
nu kommer dom  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

AnetteK

  • Inlägg: 1891
  • Tänkaren....not=)
    • Skåne
SV: I väntans tider............
« Svar #31 skrivet: 18 aug-11 kl 17:11 »
nu kommer dom  ;D

Hur går det? *nyfiken*
Min amstaff är parad för 2 ½ vecka sedan så förhoppningsvis går vi också i väntans tider :D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #32 skrivet: 18 aug-11 kl 17:59 »
5 st hitills  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #33 skrivet: 18 aug-11 kl 19:12 »
Grattis :D Hur går det o hur många blev det???
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #34 skrivet: 19 aug-11 kl 14:06 »
 ;D 5 st blev det totalt men det är alldeles lagom
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

TFia

  • Gäst
SV: I väntans tider............
« Svar #35 skrivet: 24 aug-11 kl 17:44 »
Oj vad spännande och kul det var att läsa om era valpningar!
min vofsing skall ha valpar om 5 veckor, förhoppningsvis då, en oreggad dansk/svensk gårdshund. Det blir hennes tredje kull, men jag är lika jäkla nervös ändå. Värre än att vara på smällen själv, då visste man ju iaf hur många det var ;-) Jag längtar, och det gör resten av familjen med! Det där att tempa har jag aldrig gjort, men jag har för mig att hon har fått någon dag före innan, och slungat har jag läst om men inte behövt, hoppas att jag aldrig kommer behöva det heller.

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: I väntans tider............
« Svar #36 skrivet: 29 aug-11 kl 09:44 »
Oj vad spännande och kul det var att läsa om era valpningar!
min vofsing skall ha valpar om 5 veckor, förhoppningsvis då, en oreggad dansk/svensk gårdshund. Det blir hennes tredje kull, men jag är lika jäkla nervös ändå. Värre än att vara på smällen själv, då visste man ju iaf hur många det var ;-) Jag längtar, och det gör resten av familjen med! Det där att tempa har jag aldrig gjort, men jag har för mig att hon har fått någon dag före innan, och slungat har jag läst om men inte behövt, hoppas att jag aldrig kommer behöva det heller.

Vad kul att det har blitt liv i min gamla tråd :D Håller med om att det är värre än när man själv är "dräktig" hehe. Jag har numera 7 barn och så blev jag mormor för snart 2 veckor sen o när dottern var gravid o Tequila med valpar så var jag nojjigare än när jag gått med mina egna 8)
Det där med att tempa är nog lite överskattat o det gör en himla nervös men visst är det lite skoj o gissa o sia om när det kan bli ;) Slunga valp fick jag lära mig när min första tik fick valpar på strömsholms djursjukhus och det har jag haft nytta av efteråt fast självklart så vore jag nöjdast om jag bara hade läst om det men sluppit göra det själv :P Lycka till med din vovve o valpningen när det nu kan bli :)
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #37 skrivet: 06 sep-11 kl 18:14 »
och va dom växer 19 dagar mätta o belåtna  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

TFia

  • Gäst
SV: I väntans tider............
« Svar #38 skrivet: 06 sep-11 kl 21:11 »
oj så söta, och så små... jag har glömt vad små dom är, men jag vet att när folk hämtar sina valpar så brukar dom vara förvånade för dom är som marsvin...
Tre veckor kvar här, och min Sally är riktigt tjock, så valpar blir det nog :-)
Har gjort en blogg, vet att valpköparna gillade det senast att kunna se bilder ett par ggr i veckan och så :-)
http://sallysvalpar.blogspot.com/

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: I väntans tider............
« Svar #39 skrivet: 06 sep-11 kl 23:37 »
oj så söta, och så små... jag har glömt vad små dom är, men jag vet att när folk hämtar sina valpar så brukar dom vara förvånade för dom är som marsvin...
Tre veckor kvar här, och min Sally är riktigt tjock, så valpar blir det nog :-)
Har gjort en blogg, vet att valpköparna gillade det senast att kunna se bilder ett par ggr i veckan och så :-)
http://sallysvalpar.blogspot.com/


underbar blogg du har o så fina hundar  ;D kanske oxå ska skaffa en blogg  ::)
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

527 gäster, 8 användare (2 dolda)
xaelanar, Palle500, alternaiv, Be, von tratt, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser