Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fårnät på järnräcke?  (läst 1560 gånger)

LINTO

  • Gäst
fårnät på järnräcke?
« skrivet: 20 nov-05 kl 21:55 »
Vi har en hästhage avgränsad med ett järnräcke. Vi avser att låta får beta i hagen. För sjutton, gubbar.. hur fäster man fårnät i räcket?

gimskogen

  • Inlägg: 1477
    • gimskogen.se
Re:fårnät på järnräcke?
« Svar #1 skrivet: 21 nov-05 kl 15:14 »
Är det elektriskt får nät eller vanligt fårnät av järntrådar...
har ju en viss betydelse...

Är det bara ett vanligt fårnät- ej elektriskt så är det ju enkelt...
jag brukar använd tunn ståltråd och naja fast staketet på samma ställen som du spikar med märlorna på trästolparna.....
det svåra är att behålla spänningen i staketet...

Är det däremot ett elektriskt fårnät så måste du ju issolera så att nätet inte kommer i kontakt med järnräcket...
Man får helt enkelt sätta får nätet innan för järn räcket så att det inte har kontakt.
man kan däremot knyta fast nätet och ev spänna det med snören av plast ... tex blåa plast balsnören...

Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 3 användare (1 dolda)
Be, Tli

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser